Om SSiE
Statens servicesenter i Engerdal (SSiE), ble etablert i 2005/2006 som et felles sentralbord- og kundesenter for statlige virksomheter.
SSIE er en egen seksjon under avdeling for Kommunikasjon og HR (KH) i Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon (DSS), med kontorlokaler i kommunehuset i Engerdal kommune, Innlandet fylke.
SSIE har 20 ansatte – en seksjonssjef og 19 kundebehandlere. Alle kundebehandlerne har lang erfaring fra sentralbord-/kundesentertjenester.
Sentralbord- og kundesentertjenester med kvalitetsgaranti
- Kundebehandlerne møter innringer som kundens representant og har alle nødvendige opplysninger for å veilede eller sette over til rett mottaker.
- Oppetidsgaranti på 99,7 %.
- Svarprosenten i ordinær drift ligger på ca. 80 % innen 20 sekunder.
- Alle kundene får en egen kontaktperson i SSiE som holder tett kontakt og gir oppfølging ved behov.
- Minimum ett statusmøte med den enkelte kunde i året og årlig kundeforum for alle kunder, med hensikt å videreutvikle tjenestene etter kundens ønske og behov.